نکاتی در مورد تعمیر دستگاه حضور و غیاب

تعمیر دستگاه حضور و غیاب : خراب شدن دستگاه حضور غیاب یک مسئله اجتناب‌ناپذیر است. حتی اگر سازمان ها و ارگانها بهترین دستگاه را هم خریداری کنند، احتمال خراب شدن آن ها بنا به هر دلیل وجود دارد. آب خوردگی، افتادن دستگاه حضور و غیاب از ارتفاع ، استفاده نامناسب و غیر استاندارد از دستگاه و یا حتی خرابی های خود به خود دستگاه حضورغیاب همگی منجر می‌شوند که شما به هر حال نیازمند مراجعه حضوری و یا اعزام تکنسین از طرف شرکت تعمیر کننده دستگاه حضورغیاب باشید.

در خیلی از موارد هم مسائلی همچون نیاز به تعویض باتری و یا بروز رسانی دستگاه حضوروغیاب منجر می‌شود که شما به شرکت مراجعه نمایید. اما قبل از مراجعه برای تعمیر و اقدام به منظور تعمیر دستگاه حضور غیاب باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در ادامه این مطلب می‌خواهیم به شرح چند نکته مهم بپردازیم که باید حتما قبل از مراجعه به تعمیر دستگاه حضورغیاب و اقدام به منظور تعمیر به آن ها توجه داشته باشید. توجه نکردن به این مسائل و موارد ممکن است مشکلاتی را برایتان به همراه داشته باشد.

بنابراین توصیه می‌کنیم با دقت به این مسائل توجه داشته باشید تا خدای نکرده مشکلی برای دستگاه حضوروغیاب شما ایجاد نشود.

روشن نشدن دستگاه حضور غیاب

تعمیر دستگاه حضور و غیاب , روشن نشدن دستگاه :

یکی از شایع‌ترین ایرادات خاموش شدن دستگاه است.اگر دستگاه حضور و غیاب شما خاموش شده و روشن نمی شود مراحل زیر را دنبال کنید. به خاطر داشته باشید برای انجام مراحل زیر نیاز به داشتن دانش کافی در مورد الکترونیک میباشد .

اولین قدم جهت تست برق ورودی، تست کردن پریز و یا سه راهی برقی است که دستگاه را به آن وصل کرده اید . اگر دستگاه شما با اتصال به یک پریز یا منبع تغذیه برق روشن نمیشود برای اطمینان میتوانید کابل برق دستگاه را با پریزهای برق دیگری تست نمایید .

در بسیاری از دستگاههای حضورغیاب تامین برق دستگاه از طریق یک آداپتور که به پریز وصل میشود تامین میشود. جهت اطمینان از سالم بودن آداپتور میتوانید از یک ولت متر استفاده نمایید و یا اینکه با یک آداپتورمشابه (ترجیحا از طریق شرکت )تعویض نمایید .

در صورتی که بعد از انجام مراحل فوق دستگاه شما روشن نشد بهترین گزینه اعلام خرابی به شرکت می باشد تا بتوانند در اسرع وقت نسبت به تعمیر دستگاه حضور و غیاب شما اقدام نمایند.

مشکل ارتباط دستگاه حضورغیاب با نرم افزار:

برای برقرای ارتباط بین دستگاه حضورغیاب و انتقال داده های ذخیره شده در دستگاه به نرم افزار حضورغیاب روشهای مختلفی وجود دارد . در تعمیر دستگاه حضور و غیاب یکی از متداول ترین روش‌های ارتباطی، استفاده از پورت شبکه می باشد ابتدا نسبت به بررسی تنظیمات ارتباطی در قسمت تنظیمات ارتباطی دستگاه اقدام نمایید . سپس کابل ارتباطی شبکه را بررسی نموده تا دچار قطعی نشده باشد.

هنگ کردن دستگاه حضور غیاب

هنگ کردن دستگاه حضور غیاب :

در صورتی که دستگاه حضور و غیاب شما اصطلاحا هنگ کرده وقابل استفاده نمی باشد قبل از ارسال به واحد تعمیرات شرکت تولید کننده یکبار نسبت به خاموش روشن کردن آن توسط کلید روشن وخاموش دستگاه یا ریست کردن توسط دکمه ریست دستگاه حضوروغیاب اقدام نمایید.

تعمیر دستگاه حضور و غیاب و مشکل باتری :

یکی دیگر از علت های روشن نشدن دستگاه حضورغیاب در برخی موارد با وجود وصل بودن برق ورودی دستگاه مربوط به باتری دستگاه میباشد . ایراد باتری داخلی دستگاه ( دشارژ شدن ) در برخی موارد باعث میشود که دستگاه حضورغیاب روشن نشود .

برای تست باتری ، اول دستگاه را از پریز برق جدا کنید و اگر از باتری بیرونی ( اکسترنال ) استفاده میشود باتری را از دستگاه حضورغیاب جدا نموده و مجددا دستگاه را به برق وصل کنید . اگر دستگاه حضورغیاب روشن شود پس مطمئن میشود ایراد از باتری میباشد و در اولین فرصت اقدام به تهیه آن نمایید .

در صورتی که دستگاه روشن نشد نسبت به ارسال دستگاه به شرکت اقدام نمایید . در دستگاههایی که از باتری داخلی استفاده میکنند به هیچ عنوان اقدام به باز کردن دستگاه حضوروغیاب جهت بررسی مشکل ننمایید . چون ممکن است علاوه بر باطل شدن گارانتی دستگاه حضورغیاب ، آسیبهای بیشتری به دستگاه وارد شود .

با توجه به مطالبی که درباره تعمیر دستگاه حضور و غیاب گفته شد برای اینکه بتوانید از دستگاه خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید حتما تمام نکاتی که از طرف شرکت ارائه کننده دستگاه حضور غیاب در زمان نصب و راه اندازی برایتان توضیح داده میشود را در نظر داشته باشید و همچنین از پشتیبانی و بازدید دوره ای نیز استفاده نمایید.

بازدید دوره‌ای (PM) راهکاری است که برای پیشگیری از خرابی احتمالی دستگاه‌ حضور غیاب و تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بازدید دوره‌ای وضعیت دستگاهها به طور دائم به وسیله بازرسی های فنی منظم و دوره ای مورد بررسی قرار گرفته و به منظور کاهش احتمال وقوع خرابی های ناگهانی اقدامات پیش گیرانه انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.