چرا سیستم حضور و غیاب بخریم

امروزه تمام شرکتها و سازمانهای بزرگ و کوچک ار سیستم های حضور و غیاب استفاده میکنند . چرا سیستم حضور و غیاب بخریم ؟

یکی از دلایل موفقیت هر سازمان وقت شناسی و منظم بودن حضور و غیاب و رعایت قوانین و مقررات کار  توسط پرسنل آن مجموعه میباشد.

دلایل مختلفی وجود دارد که مدیران  یک سازمان یا  شرکت بزرگ احساس میکنند  به سیستم حضور و غیاب نیاز دارند. شاید اولین دلیل این باشد که مدیران دوست دارند پرسنل آنها با به صورت منظم و بر اساس مقررات حضور و غیاب داشته باشند. اینکه پرسنل براساس تقویم ها و ساعت های مشخص شده در سیستم حضور و غیاب تردد انجام میدهند یا گزارشات کارکردی آنها به صورت منظم و دقیق ارائه میگردد برای هر سازمان یا شرکت بسیار حائز اهمیت میباشد.

مزیت دیگر سیستم حضور و غیاب این است که از بار حسابداری شما می کاهد. سیستم حضور و غیاب میتواند پس انداز قابل توجهی برای مشاغل کوچک را در بر داشته باشد و افراد کمتری را درگیر محاسبه کارکرد تردد پرسنل نماید. هنگامی که حضورو غیاب پرسنل تحت یک سیستم سنتی اجرا می شود ، جمع آوری کارت های تردد و وارد کردن مجدد اطلاعات به صورت دستی می تواند 5 تا 10 ساعت یا بیشتر طول بکشد . با استفاده از سیستم حضور و غیاب ، این فرایند در زمان کوتاهتری قابل انجام میباشد .

در سالهای نه چندان دور این کنترلها توسط روشهای سنتی که بسیار کار دشواری بود انجام میشد و برای سازمانها به خصوص شرکتهای بزرگ مشکلات فراوانی به وجود می آمد.اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی امروزه انواع و اقسام سیستمهای حضور و غیاب تولید شده است که میتوانند تردد و حضور و غیاب پرسنل را برای هر سازمانی کنترل نموده و گزارشات دقیقی را به مدیران ارائه کنند.اگر شما فکر میکنید که چرا باید یک سیستم حضور و غیاب داشته باشید لطفا مطالب زیر را مطالعه فرمایید.

دلایل اهمیت سیستم حضور و غیاب

  1. کنترل حضور و غیاب پرسنل براساس سیستمهای سنتی بسیار وقت گیر و کند صورت میگیرد.
  2. با توجه به کاغذی بودن محاسبات حضور و غیاب نتیجه و گزارش نهایی به صورت آنلاین در اختیار مدیران قرار نمیگیرد ولی با استفاده از سیستم حضور و غیاب کنترل پرسنل برای مدیران به صورت لحظه ای و بسیار ساده امکانپذیر میباشد.
  3. معمولا انتقال اطلاعات حضور و غیاب با توجه به زمان بر بودن محاسبات با تاخیر زیادی به واحد حقوق و دستمزد ارسال میشود واین ممکن است باعث نارضایتی پرسنل و حتی مدیران مجموعه شود.
  4. استفاده از سیستم حضور و غیاب در هر سازمان باعث ایجاد نظم و انضباط کاری و در نتیجه راندمان کاری بالا برای آن مجموعه میگردد.
  5. ثبت اطلاعات پرسنل در سیستم حضور و غیاب باعث کمتر شدن اشتباه فردی و محاسباتی در کارکرد پرسنل میشود که دغدغه بسیاری از پرسنل و مدیران میباشد.
  6. از محاسن دیگر سیستم حضور و غیاب از بین رفتن کاغذ بازی در سیستم اداری میباشد که از نظر هزینه هم به نفع کارفرما میباشد.
  7. امنیت ثبت و نگهداری اطلاعات در سیستم حضور و غیاب بسیار بالا میباشد و امکان از بین رفتن این اطلاعات بسیار کم میباشد.
  8. سیستم های حضور و غیاب قوانین سازمانی را بین تمام پرسنل به صورت عادلانه و برابر اجرا  مینمایند.

سیستم حضور و غیاب

چرا سیستم حضور و غیاب بخریم

دلایل گفته شده در بالا به احتمال زیاد اهمیت وجود سیستم حضور و غیاب برای سازمان  را در ذهن شما نقش می بندد و این مواردی که عنوان شد شاید بخش کوچکی از دلایل و محاسن سیستم حضور و غیاب باشد که مطرح گردید  پس اگر تاکنون سیستم  حضور و غیاب و تردد پرسنل  را در دفتر کار خود نصب نکرده اید ، زمان آن فرا رسیده است که یک سیستم حضور و غیاب با توجه به نوع فعالیت سازمان خود تهیه نمایید.نکته مهم قبل از خرید بررسی دقیق و کافی جهت خرید سیستم حضور و غیاب میباشد که بتواند نیازهای مجموعه شمارا به راحتی پاسخگو باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.